Friday, October 21, 2011

Μια ακόμη προσπάθεια

Ο σύντροφός μου είναι εκείνος για τον οποίο μαγειρεύω περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Ο Σ αγαπά το καλό φαγητό και σύμφωνα με τον ίδιο, είναι από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής. Σε αυτό συμφωνούμε απόλυτα.






Με το πέρασμα των χρόνων έχω μάθει να εμπιστεύομαι την άποψή του για την μαγειρική μου και πάντα ζητάω τη γνώμη του για διάφορα φαγητά που φτιάχνω. Είναι ειλικρινής στις απαντήσεις του, και επειδή πιστεύω πως έχω ενσωματωμένο ανιχνευτή ψέματος, θεωρώ πως θα το καταλάβαινα αν μου απέκρυπτε την αλήθεια. Ή μήπως όχι;






Τις προάλλες, ενώ καθόμασταν στον καναπέ σερφάροντας στο internet, η κουβέντα πήγε στις σαλάτες. Πόσο μας άρεσε αυτή με ραντίκιο που δοκιμάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα στο τάδε εστιατόριο ή πόσο μας χάλασε αυτή με αχλάδι που φάγαμε πριν λίγες μέρες στο σπίτι του "x" κι έπειτα, ξαφνικά, η συζήτηση πήγε στις δικές μου σαλάτες.






Ο Σ άρχισε να μασάει τα λόγια του όταν ανέφερα μερικές από τις πιο περιπετειώδεις γευστικά σαλάτες που έχω φτιάξει κατά καιρούς, και άρχισε να ξεστομίζει προτάσεις όπως "Αυτή δεν μου άρεσε και πολύ τελικά" και "Ααα ναι, ούτε κι αυτή ήταν από τις αγαπημένες μου".
Τί;;;;;;;






Εντάξει, ξέρω πως δεν είναι από εκείνους τους άντρες που ανυπομονούν να έρθει η σειρά της σαλάτας σε ένα γεύμα (άραγε υπάρχουν τέτοιοι άντρες;) θα έλεγα πως μάλλον επικεντρώνεται στο κυρίως πιάτο, ειδικά όταν αυτό είναι μια ζουμερή μπριζόλα ή ένα κοτόπουλο στο φούρνο με πατάτες. Κι όμως, θα έπρεπε να του αρέσουν οι σαλάτες μου!






Για να πω την αλήθεια βέβαια, μπορεί να φάει μόνος του μια ολόκληρη χωριάτικη και πολλές φορές έχουμε βρεθεί να τσακωνόμαστε για την τελευταία μπουκιά αυτής της σαλάτας, αλλά φαίνεται πως πρέπει να αποδεχτώ το γεγονός ότι ποτέ δεν πρόκειται να απολαύσει ωμή λαχανίδα ή κουνουπίδι.






Τώρα αν νομίζετε πως αυτή η ιστορία είχε αίσιο τέλος, με έναν ενθουσιώδη Σ να ξετρελαίνεται γι' αυτήν την πεντανόστιμη και εποχική σαλάτα νεροκολοκύθας που έφτιαξα πριν λίγες μέρες ώστε να δελεάσω τους γευστικούς του κάλυκες, απατάσθε οικτρά. Δεν τον ικανοποίησε ούτε αυτή. Εμένα πάλι με ξετρέλανε. Ποιόν απ' τους δυο μας λοιπόν θα εμπιστευθείτε;















Σαλάτα Πικάντικης Ψητής Νεροκολοκύθας με Λάιμ, Τσίλι και Ντρέσινγκ Γιαουρτιού με Ταχίνι
Προσαρμοσμένη από το Plenty

Οι γεύσεις αυτής της καθ' όλα υγιεινής σαλάτας είναι μοναδικές. Η γήινη γλύκα της νεροκολοκύθας, η ελαφρώς πικάντικη χροιά του καρδάμωμου, η οξύτητα του λάιμ, η κάψα του πράσινου τσίλι και το δροσερό, αναζωογονητικό γιαούρτι, συνθέτουν μια εικόνα απόλυτης γευστικής αρμονίας.

Απολαύστε την μαζί με μερικές φέτες ψωμιού ολικής αλέσεως κι ένα ποτήρι λευκό κρασί Viognier.






Μερίδες: 4-6 πιάτα σαλάτας ή 2 κυρίως πιάτα

Υλικά
1 μεσαία νεροκολοκύθα (1 κιλό περίπου)
2 κουταλιές σούπας πράσινους λοβούς καρδάμωμου (κακουλέ)
1 κουταλάκι γλυκού μπαχάρι, σε σκόνη
2 ολόκληρα λάιμ (μοσχολέμονα)
3 + 1 κουταλιές σούπας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
1 πράσινο τσίλι, κομμένο σε λεπτές φέτες
Μερικά φύλλα μαϊντανού (ή κόλιανδρου), (γύρω στα 15 γρ.)
Αλάτι

για το ντρέσινγκ γιαουρτιού
140 γρ. στραγγιστό γιαούρτι, πλήρες
40 γρ. ταχίνι, καλά ανακατεμένο
1 κουταλιά σούπας χυμό λάιμ, φρεσκοστυμμένο
1 κουταλιά σούπας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
3-3½ κουταλιές σούπας νερό
Αλάτι

Ειδικά εργαλεία: γουδί και γουδοχέρι, μεγάλο ταψί


Προετοιμασία
Τοποθετήστε τους λοβούς του καρδάμωμου μέσα σε ένα γουδί και χτυπήστε τους με το γουδοχέρι ώστε να βγουν οι σπόροι τους. Αφαιρέστε και πετάξτε τους λοβούς, κρατήστε τους σπόρους και χοντροαλέστε τους στο γουδί.


Αδειάστε τους σε ένα μικρό μπωλ, προσθέστε το μπαχάρι και 3 κουταλιές σούπας ελαιόλαδο και αναμείξτε με ένα κουτάλι.


Προθερμάνετε το φούρνο σας στους 210 βαθμούς Κελσίου.

Τοποθετήστε λαδόκολλα στον πάτο ενός μεγάλου ταψιού.
Ξεπλύντε την νεροκολοκύθα κάτω από τρεχούμενο νερό και καθαρίστε την με ένα κοφτερό μαχαίρι ή έναν αποφλοιωτή λαχανικών. Στη συνέχεια κόψτε τη στη μέση κατά μήκος, αφαιρέστε τους σπόρους και πετάξτε τους. Έπειτα κόψτε την σε φέτες πάχους 1 εκ.
Αραδιάστε τις φέτες μέσα στο ταψί, σε μια στρώση, και αλείψτε τες με το παραπάνω μείγμα μπαχαρικών-ελαιόλαδου. Πασπαλίστε τες με λίγο αλάτι και βάλτε το ταψί στο μεσαίο ράφι του φούρνου. Ψήστε για 15 λεπτά περίπου, ή μέχρι οι φέτες νεροκολοκύθας να είναι τόσο τρυφερές ώστε να εισέρχεται εύκολα ένα πιρούνι στη σάρκα τους. Μόλις είναι έτοιμες, βγάλτε το ταψί απ' το φούρνο και αφήστε τες να κρυώσουν μέσα σ' αυτό.

Ενώ ψήνεται η νεροκολοκύθα, πάρτε τα δυο λάιμ και χρησιμοποιώντας ένα μικρό κοφτερό μαχαίρι, κόψτε τη φλούδα κι έπειτα την εσωτερική λευκή ψίχα, εκθέτοντας τη σάρκα του φρούτου. Στη συνέχεια κόψτε τα καθαρισμένα λάιμ στα τέσσερα, κόβοντας το φρούτο από πάνω προς τα κάτω και μετά κόψτε τα σε φέτες πάχους 2 χιλιοστών. Βάλτε τις φέτες σε ένα μπωλ, προσθέστε 1 κουταλιά σούπας ελαιόλαδο, αλατίστε ελαφρά κι ανακατέψτε με ένα κουτάλι.

για το ντρέσινγκ γιαουρτιού
Βάλτε το γιαούρτι σ' ένα μικρό μπωλ και προσθέστε το καλά ανακατεμένο ταχίνι, το ελαιόλαδο, το νερό, το χυμό λάιμ και λίγο αλάτι κι αναμείξτε καλά μ' ένα κουτάλι. Πρέπει να έχετε ένα ντρέσινγκ το οποίο να είναι τόσο αραιό (όχι νερουλό) ώστε να μπορεί να περιχυθεί εύκολα πάνω απ' τη σαλάτα. Ίσως χρειαστεί να προσθέσετε επιπλέον νερό.

φτιάξτε και σερβίρετε τη σαλάτα
Τοποθετήστε τις φέτες νεροκολοκύθας πάνω σε μια πιατέλα και διασκορπίστε από πάνω τις φέτες λάιμ. Περιχύστε με μερικές κουταλιές από το ντρέσινγκ γιαουρτιού και διασκορπίστε τις φέτες τσίλι από πάνω. Γαρνίρετε με μερικά φύλλα μαϊντανού και σερβίρετε αμέσως.

Βάλτε το υπόλοιπο ντρέσινγκ σε ένα μικρό μπωλ και τοποθετήστε το στο τραπέζι.






11 comments:

  1. Και σε μένα είμαι σίγουρη πως θα αρέσει.. οπως επίσης είμαι σιγουρη ότι δεν θα αρέσει στον δικό μου σύντροφο..
    Καλό βράδυ!

    ReplyDelete
  2. Νομίζω ότι ο δικός μου ανήκει στους λίγους που απολαμβάνουν όλα τα πιάτα με την ίδια ευχαρίστηση και τα περιμένουν με την ίδια προσμονή. Η σαλάτα σου φαίνεται φοβερά ενδιαφέρουσα, τόσο που θα πάω μέχρι κέντρο για να βρώ την νεροκολοκύθα.

    ReplyDelete
  3. Ο δικός μου πάλι θεωρεί ότι τρώμε μόνο από ανάγκη (γιατί τον παντρεύτηκα είπαμε;) και αντιπαθεί κάποια φαγητά εκ πεποιθήσεως, λ.χ. δεν τρώει ούτε μπριζόλα ούτε κοτόπουλο. Η συνταγή σου φαίνεται πάρα πολύ ωραία, έχει και όμορφα φθινοπωρινά χρώματα, ό,τι πρέπει για αυτή την εποχή!

    ReplyDelete
  4. Καλημέρα!!!
    Κολοκύθα ψητή φτιάχνω με τα μπαχαρικά και συνοδεύουμε κρέας ή και ψάρι. Δεν έχω βάλει ποτέ κάποιο ντρέσινγκ παρά μόνο τα μπαχαρικά.
    Ο δικός μου σύντροφος τα δοκιμάζει όλα κι όλως περιέργως ελάχιστα είναι εκείνα που δεν του αρέσουν.Για το λόγο αυτό τον έχω ονομάσει και πειραματόζωο της κουζίνας μου.

    ReplyDelete
  5. Και εμένα Μάγδα μου τρώει τα πάντα και εννοώ τα πάντα-εκτός μπάμιες και ινδική καρύδα!-και όταν στρώνω τραπέζι για να φάμε την σαλάτα την ζητάει επίμονα(και την φέτα).
    Πολύ δελεαστική η σαλάτα σου..

    Σου είπα πως μου αρέσουν πολύ τα γκατζετάκια σου?
    Φοβερό γουδί!...Όλγα

    ReplyDelete
  6. Καλημέρα!!! Η αλήθεια είναι ότι όλοι λίγο πολλοί πειραματιζόμαστε στους συντρόφους μας. Δυστυχώς ο δικός μου αν δεν του αρέσει κάτι θα μείνει νηστικός οπότε σπάνιο το ρισκάρω και με πολύ πολύ προσοχή!!Εγώ από την άλλη είμαι πάντα ανοιχτή σε νέες γεύσεις και περιπέτειας!!! Βουρ για κολοκύθα λοιπόν!!!

    ReplyDelete
  7. Μια χαρά τη βρίσκω τη σαλατούλα σου. Η κολοκύθα μ' αρέσει παντού. Πίτα, σούπα, τηγανητή, και υποθέτω και σαν σαλάτα!

    ReplyDelete
  8. Μπορεί να έχει κολοκύθα butternut και να μη μ αρέσει?
    Είναι πηγή βιταμινών Α, Ε και C, μαγνησίου, μαγγανίου, καλίου και δεν ξέρω τι άλλων ευεργετικών συστατικών! Άσε τις φυτικές ίνες...
    Θα την δοκιμάσουμε άμεσα! Ευχαριστώ για την ωραία συνταγή!

    ReplyDelete
  9. Eri, Royal coconut, Vita, Αγγελική — χαίρομαι που σας άρεσε!

    Claire — ευτυχώς που δεν είναι όλοι σαν τον σύζυγό σου αλλιώς τα food blogs θα εξέλιπαν :)

    Ξανθή — τις κολοκύθες γενικά τις φτιάχνω σούπες, ριζότο ή ψητές για σαλάτα. Δεν τις έχω συνοδεύσει ποτέ με κρέας, πολύ καλή ιδέα!

    Όλγα — το γουδί είναι must στην κουζίνα. Ευχαριστώ!

    Arti — ο Σ. τα δοκιμάζει όλα, ποτέ δεν είναι αρνητικός, αλλά από κει και πέρα, όπως όλοι μας, έχει τις προτιμήσεις του. Καλημέρα!

    ReplyDelete
  10. Φυσικά και εσένα θα εμπιστευτούμε!
    Πολύ προχωρημένη η συνταγή κολοκύθας!

    ReplyDelete
  11. Σίγουρα το φαγητό είναι μια από τις μεγάλες απολαύσεις της ζωής!!!!
    Ούτε ο δικός μου τρελαίνεται για σαλάτες, λες να είναι γονιδιακό το πρόβλημα;;;;
    Θα την δοκίμαζα σίγουρα την σαλάτα σου
    Τα φιλιά μου.

    ReplyDelete