Thursday, June 11, 2015

Ιδέες για ελαφρύ γεύμα

Νιώθω πως έχω πέσει σε τέλμα όσον αφορά στα μεσημεριανά μου γεύματα και σνακ. Αν και υπάρχουν αρκετές πηγές έμπνευσης τριγύρω, καταλήγω πάντα να τρώω τα ίδια και τα ίδια όπως ψωμί με αβοκάντο και αβγό, κάποιο τοστ, φρούτα με ξηρούς καρπούς κτλ. με αποτέλεσμα να έχω βαρεθεί τις ίδιες γεύσεις. Το παθαίνετε κι εσείς αυτό ή μόνο εγώ;




Όσο προσπαθώ λοιπόν να ανανεώσω τα μικρογεύματά μου, σκέφτηκα πως θα ήταν καλή ιδέα να τα μοιράζομαι εδώ, μαζί σας, σε περίπτωση που κάποιοι από εσάς βρίσκετε στην ίδια κατάσταση με μένα. Τις περισσότερες φορές δεν θα πρόκειται για ακριβείς συνταγές αλλά για οδηγούς και συνδυασμούς υλικών για ένα ελαφρύ και (παν)εύκολο γεύμα ή σνακ με λίγα υλικά.
Έχω μοιραστεί ήδη στο παρελθόν μερικές τέτοιες ιδέες και συνταγές, όπως αυτές τις μπρουσκέτες με σπιτική πάστα ελιάς, ντομάτα και φέτα, ή αυτές με μασκαρπόνε, σύκα και προσούτο, και μπορείτε να βρείτε τις υπόλοιπες εδώ.




Ελπίζω να καταφέρω να βγω απ’ τη ρουτίνα των ίδιων γεύσεων και να ανανεώσω το ρεπερτόριο των απλών συνταγών μου, αλλά επίσης ελπίζω να εμπνεύσω κι εσάς. Θα ήθελα πολύ να μάθω αν σας αρέσει αυτή η ιδέα και αν σας ενδιαφέρουν γενικά τέτοιες εύκολες και γρήγορες συνταγές.




Ας ξεκινήσω λοιπόν με αυτά τα δυο ανοιχτά σάντουϊτς ή μπρουσκέτες ή tartines, όπως θέλετε πείτε τα, που έφτιαξα εχθές, με μαύρο πολύσπορο ψωμί, αγγούρι, λάδι άνηθου, ντομάτες, γιαούρτι, μυρωδικά και μια πικάντικη σάλτσα. Χρησιμοποιήσα harissa (καυτερή πάστα με τσίλι και μπαχαρικά από την Τυνησία) γιατί έχω τρέλα με την harissa εδώ και μερικά χρόνια—μάλιστα σκοπεύω επιτέλους να μοιραστώ μαζί σας μια αγαπημένη συνταγή με harissa σύντομα—αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και άλλες καυτερές σάλτσες όπως την ινδονησιακή sambal oelek, την σέρβικη ajvar ή την ταϊλανδέζικη sriracha.



Ντομάτες με γιαούρτι και harissa σε πολύσπορο ψωμί

Υλικά
Μαύρο πολύσπορο ψωμί, κομμένο σε φέτες
Στραγγιστό γιαούρτι, πλήρες (χρησιμοποίησα 10% λιπαρά)
Ντομάτες ώριμες, οποιοδήποτε είδος (χρησιμοποίησα baby πομοντόρια), κομμένες σε φέτες ή στη μέση
Harissa (χαρίσα)
Φύλλα φρέσκου μαϊντανού, ψιλοκομμένο
Παρθένο ελαιόλαδο
Αλάτι


Προετοιμασία
Αλείψτε τις φέτες ψωμμιού με δυο κουταλιές γιαούρτι και τακτοποιήστε από πάνω τις ντομάτες. Ρίξτε λίγη χαρίσα από πάνω, αναλόγως με το πόση κάψα αντέχετε, πασπαλίστε με τον μαϊντανό, αλατίστε και ρίξτε λίγο ελαιόλαδο.





Αγγούρι με γιαούρτι και λάδι άνηθου σε πολύσπορο ψωμί

Υλικά

για το λάδι άνηθου
Ένα μεγάλο μάτσο φρέσκο άνηθο, γύρω στα 15 γρ.
150 ml εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
Μια πρέζα αλάτι

Μαύρο πολύσπορο ψωμί, κομμένο σε φέτες
Στραγγιστό γιαούρτι, πλήρες (χρησιμοποίησα 10% λιπαρά)
Αγγούρι, με τη φλούδα, λεπτοκομμένο σε ροδέλες
Φύλλα φρέσκου άνηθου, ψιλοκομμένο
Αλάτι


Προετοιμασία

για το λάδι άνηθου
Κόψτε τα φύλλα του άνηθου και πετάξτε τα κοτσάνια. Τοποθετήστε τα φύλλα μέσα σ’ ένα μικρό επεξεργαστή τροφίμων μαζί με το ελαιόλαδο. Επεξεργαστείτε μέχρι να έχετε ένα ομοιογενές μείγμα και προσθέστε το αλάτι.
Βγαίνει αρκετή ποσότητα οπότε μπορείτε να κρατήσετε το λάδι άνηθου στο ψυγείο, μέσα σ’ ένα γυάλινο βαζάκι μέχρι και 2 εβδομάδες. Χρησιμοποιήστε το σε σαλάτες, πάνω από ψητό ψάρι και φυσικά σε ανοιχτά σάντουιτς σαν κι αυτό.

Αλείψτε τις φέτες ψωμιού με δυο κουταλιές γιαούρτι και τακτοποιήστε από πάνω το αγγούρι. Περιχύστε με λίγο λάδι άνηθου, πασπαλίστε με τον ψιλοκομμένο άνηθο και αλατίστε.

ΥΓ. Λυπάμαι που δεν μπορείτε να δείτε το λάδι άνηθου στις φωτογραφίες γιατί αντί να το περιχύσω πάνω από τις φέτες αγγουριού το περίχυσα πάνω από το γιαούρτι. Το συνειδητοποίησα αφού τα είχα φάει. Είναι ίδιο με αυτό το λάδι δυόσμου που είχα φτιάξει γι’ αυτή την ντοματοσαλάτα.




18 comments:

  1. Νομιζω οτι μετα το θεσπεσιο (πλην θερμιδοφόρο) φραουλο-γλυκό, ελαφρια τσιμπλογήματα οπως αυτα που μας προτείνεις, ειναι οτι πρέπει!

    Καλό βράδυ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν. Σ' ευχαριστώ!!

      Delete
  2. Όπως πάντα οι φωτογραφίες σου μου ανοίγουν την όρεξη και μου φτιάχνουν τη διάθεση να μπω στην κουζίνα. Τώρα μάλιστα που το έχω παρακάνει μερικές μέρες στο φαγητό, χρειάζομαι ιδέες για κάτι πιο ελαφρύ!

    Καλημέρα
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαρισστώ πολύ Ελένη! Καλό ΣΚ!

      Delete
  3. και γω το παθαινω!!!! οι φετες ψωμιου ειναι αντα η ευκολη λυση και οπταν εχεις ωραιο συνδυασμο ειναι κ χορταστικες!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ααα χαίρομαι που δεν είμαι μόνο εγώ!
      Ο συνδυασμός είναι όλη η υπόθεση. Ευτυχώς υπάρχουν άπειροι!!

      Delete
  4. Αύριο το μεσημέρι φτιάχνω μπρουσκέτες....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....πρώτα καίγεσαι με τη harissa και μετά δροσίζεσαι με το αγγουράκι και το λάδι άνηθου....σούπερ γεύμα!!!!! θα το καθιερώσω!

      φανταστική η harissa....περιμένω συνταγή!

      Delete
    2. Καλησπέρα Πέπη μου. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν! Άσε, η χαρίσα είναι φοβερή ειδικά αν έχεις τρέλα με τα καυτερά όπως εγώ. Η συνταγή θα έρθει σύντομα! Φιλιά!

      Delete
  5. Η καλύτερη πρόταση...

    ReplyDelete
  6. Οποιαδήποτε ιδέα για εύκολα και ελαφριά γεύματα είναι πάντα καλοδεχούμενη Μάγδα μου, ειδικά τώρα το καλοκαίρι :)
    Και το καλό είναι ότι δε χρειάζεται ούτε κόπος, ούτε χρόνος προκειμένου να απολαύσουμε ένα τόσο νόστιμο και δροσερό γεύμα.
    Την εκδοχή με το αγγούρι θα τη λατρέψουν και οι μικρές μου.
    Σε φιλώ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ Ερμιόνη μου. ΕΙδικά τώρα που έχουν πιάσει οι ζέστες, τα εύκολα και γρήγορα γεύματα είναι ό,τι καλύτερο. Φιλιά!

      Delete
  7. Εγω που ιμαι της συνήθειας μπορεί να τρώω το ίδιο ή παρεμφερές γέύμα/σνακ για μεγάλα διαστήματα και μετά να μην το ξαναφάω ποτε. Μου αρέσουν πολύ τα ανοιχτά σάντουιτς αλλά θα τα προτιμούσα για βραδυνό γεύμα, ιδίως τώρα το καλοκαίρι.

    ReplyDelete
  8. Αν δεν είχα να μαγειρέψω για την οικογένεια, θα τρεφόμουν αποκλειστικά με σαλάτες, σάντουιτς και φρούτα... Πολύ γευστικές οι προτάσεις σου, Μάγδα!!! Καλημέρα, ΧΟΧΟ

    ReplyDelete
  9. Mα και αυτά τα σνακ χρειάζονται Μάγδα μου. Ευκολα και γρήγορα.
    Τώρα το καλοκαίρι με τη ζέστη ειναι ιδανικά.
    Είναι πολύ καυτερες αυτές οι σάλτσες που λες? Μ αρέσουν τα καυτερά δεν λέω αλλά όχι πολύ ;)
    Θα ηθελα να τις δοκιμάσω πάντως. Περιμένω τη συνταγή με τη harissa.

    Φιλιά

    ReplyDelete